جملاتی که سالها طول کشید تا در ذهن من بوجود آیند

حقیقت با زیبایی متفاوت است.

مشهوربودن با محبوب بودن فرق دارد .

انتقاد با زخم زبان فرق دارد.

شجاعت ،دیوانگی نیست.

زیبایی و زشتی در همه جا یکسان نیست.

در جایی که فقط یک حرف شنیده میشود، تعداد دانایان کم و نادانان زیادند.

از مرگ نترسید از بیهوده زیستن بترسید.

زندگی فقط یک چیز نیست ، زندگی یعنی همه چیز باهم.

بهشتِ خوک، لجن است و جهنم بلبل ، لجن.

 کم گویی همیشه به معنای پرعقلی نیست و پرگویی همیشه به معنای بی عقلی نیست.

این ما نیستیم که باید با زمانه بسازیم چون زمانه را خودمان میسازیم.

اختیار و جبر برای همه مساوی نیست.

برای کسی که امید از حبس ندارد ، مرگ به معنای آزادیست.

حواس در همه انسانها یکسان نیست.

خدا را همه قبول دارند با نگاهی متفاوت.

اصل بر عقل است نه هر عقلی.

من فکر کرده ام پس حق دارم حرف بزنم.

دانایی به مدرک نیست.

باهوش به معنای عاقل نیست.

هرکسی در یک زمینه باهوش است ولی عقل زمینه های متفاوتی ندارد.

پیچیدگی به  بزرگی نیست به ظرافت است چه بسا اشیاء بزرگی که بسیار ظریفند و اشیا کوچکی که اصلا ظریف نیست.

عشق واژه‌‌ای محترمانه برای غریزه‌ی جنسی است.

هر نیاز باید در وقتش براورده شود وگرنه باعث کمبود خواهد شد.

 بینش بعد از دانش است ..

هیچ‌چیز به خودی خود بوجود نمی‌آید.

اختراع با اکتشاف متفاوت است.

پیغمبر خود باش.

گوینده ای متفکر باش نه شنونده ای بی فکر.

دو کس خاموشند کسی که زیاد میداند و کسی که هیچ نمی داند.

مرگ پایان راه نیست.

داشتن چند دانشمند به معنای پیشرفت مردم نیست.

http://poetriman.blogsky.com

نظرات 4 + ارسال نظر
روح مهربون جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:34 ب.ظ http://hossainhr.blogsky.com

سلام دوست من
ببخش که اومدی و به کلبه شهر ارواح سر زدی ولی نبودم و نتونستم ازت پذیرایی کنم. این بار که تشریف بیارید هم آپ کردم و هر امیدوارم که باشم و شرمندتون نشم.
راستی... خیلی قشنگ نوشته بودی. حرفای حکیمانه و جالبی بود. خدا کنه این حرفات هیچ وقت از یادم نره.
به امید دیدار. موفق باشی

اتش دل شنبه 11 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:58 ب.ظ http://atshedel.blogfa.com

سلام خسته نباشی
از اینکه به من سری زدی ممنون مطالب خیلی قشنگی را انتخاب کردی اون سیب هم خیلی قشنگه موفق باشید

یاعلی مدد

مرد شعر معترض سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:51 ب.ظ


سلام دوست من
این ها جملاتی است که سالها طول کشید تا در ذهن من بوجود آید و حالا تو به راحتی اونا رو کپی میکنی و پخش میکنی؟!
شوخی کردم
وبلاگم فیلتر و سلب امتیاز شد
www.poetriman.blogsky.com
hoseyn271@yahoo.com

مرد شعر معترض چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:35 ق.ظ

دوست من .. خیلی از جمله های منو حذف کرده بودی
چرا؟
برادری به معنای برابری نیست
براورده شدن لذتهای طبیعی انسان بر هر چیزی اولی تر است
در مدینه فاضله، حق گرفتنی نیست ، دادنیست
زندان همیشه چند میله یا یک تاریکخانه نیست هر جا که نتوان حرف زد همانجا زندانست
انسان یک سیستم است و فرقی با حیوانات دیگر ندارد .. درندگی در سیستم شیر است و در سیستم انسان نیست.. درندگی برای شیر یک صفت زشت نیست ... نیازهای ابتدایی انسان اگر براورده شد لحظه پیشرفت او هم شروع میشود
این اشتباه است که عفیف را کسی بدانیم که از شهوتش استفاده نمیکند ... شهوت نیاز بدن است همانطور که غذا.. فاسد کسیست که نیاز طبیعی اش براورده نمیشود
از منطق به دین برسید نه از دین به منطق
هر ملتی که در براورده کردن ایندو به زحمت بیافتد،عقب‌مانده است ۱-شکم ۲ - زیرشکم
زمامداران باید با مردم راه بروند نه مردم با زمامداران، حقوق حاکم را مردم مشخص می‌کنند نه خودش
همه باید حرف بزنند حتی بی‌عقلان
پیشرفت= آزادی= پیشرفت
هیچ‌کس از جانب خدا مامور نیست
هیچ چیز، مقدس نیست

نظم هست ، عدالت نیست
اشتباه یک حاکم= بدبختی یک ملت
جایی که بدیهیات نقض میشود، سرزمین جهل مرکب است
دین باعث پیشرفت خواص و عقب‌ماندگی مردم است
اکثریت در جایی به معنی برحق بودن است که مخالف هم حرف بزند
اگر با دیدن بی حجابی من، آزادی تو نقض میشود..با دیدن حجاب تو، آزادی من هم نقض میشود.
آزادی بدون آگاهی یعنی بدبختی و آگاهی بدون آزادی یعنی قفس پس اول آگاهی بعد آزادی
عده ای ازمردم جاهل یا شادند و یا غمگین ولی متفکر در میان جاهلان همیشه غمگین است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد